Beskrivelse
3. generation SUZUKI GSX1300R Hayabusa er intet mindre end et sandt mesterstykke. Med samme karakteristiske silhuet, en stor, kraftfuld motor og teknologi på højeste niveau, er den nye SUZUKI GSX1300R Hayabusa klar til at overbevise alle om at power stadig begejstrer.
Med to generationer – første i 1999 og anden i 2008, har SUZUKI produceret og leveret næsten 190.000 stk. GSX1300R Hayabusa. Fra dag ét stod det klart, at SUZUKI GSX1300R Hayabusa med sit massive effektregister var meget mere end summen af en masse kvalitetsdele. Som den første serieproducerede motorcykel, der kunne runde mere end 300 km/t, var den allerede fra fødslen noget ganske særligt. Den satte helt nye standarder for acceleration og fart uden at gå på kompromis med byggekvalitet og holdbarhed, og i dag er den en af de mest markante ikoner på 2 hjul. ALLE ved, hvad SUZUKI GSX1300R Hayabusa står for.
Kombinationen af god langdistancekomfort og letkørthed var ikke en umiddelbar forventning til Hayabusa’en ved dens introduktion, men her ved 3. generation SUZUKI GSX1300R Hayabusa er det nok dét, der kendetegner dette motorvejsmissil allermest. Udstyret med nyeste teknologi som SDMS (Suzuki Drive Mode System), avanceret kurve ABS, justerbar traction control, fartpilot, bidirectional quick-shift (både op og ned), TFT farveskærm i Hayabusa-style, fuld LED-pakke og en helt formidabel aerodynamik og siddestilling samt en et affjedrings set-up, som virkelig understøtter hele pakken, er turen på en SUZUKI GSX1300R Hayabusa i sandhed en uovertruffen køreoplevelse.
”Jeg har aldrig før oplevet en motorcykel som SUZUKI GSX1300R Hayabusa, hvor man har fornemmelsen af, at man svæver millimeter over asfalten.” – Citat; Anders, BIKE STATION.
SUZUKI GSX1300R M4 Hayabusa fås også i SORT og i HVID/BLÅ.
Se præsentationsvideoen af SUZUKI GSX1300R M3 Hayabusa.
Gå direkte til SUZUKI’s Global-side og se og læs meget mere om SUZUKI GSX1300R Hayabusa.
Total længde | 2.180 mm |
Total bredde | 735 mm |
Total højde | 1.165 mm |
Akselafstand | 1.480 mm |
Frihøjde | 125 mm |
Sædehøjde | 800 mm |
Egenvægt | 264 kg |
Motor type | 4-takt, 4-cylindret, vandkølet, DOHC |
Boring x slaglængde | 81,0 mm x 65,0 mm |
Motor volumen | 1.340 cm³ |
Kompressionsratio | 12,5:1 |
Brændstofsystem | Benzinindsprøjtning |
Tændingssystem | Elektronisk |
Transmission | 6-trins med Bi-directional Quick Shift |
Affjedring for | Up-side-down, fjederforspændt, oiledæmper |
Affjedring bag | Link type, fjederforspændt, oiledæmper |
Kronrørsvinkel / efterløb | 23° / 90 mm |
Bremser for | Skivebremse dobbelt |
Bremser bag | Skivebremse |
Fordæk | 120/70ZR17M/C (58W), slangeløs |
Bagdæk | 190/50ZR17M/C (73W), slangeløs |
Tankindhold | 20,0 L |