Beskrivelse
Den nye SUZUKI GSX-S950 er stort set kun en under-power version af SUZUKI GSX-S1000. Den har lidt færre elektroniske finesser, bremserne er knap så kraftige og affjedring kan ikke justeres som på storebroren. Motoren er den samme som i SUZUKI GSX-S1000, men med en lavere effekt på 95 Hk, som gør det muligt, at drosle den elekronisk til kun 48 Hk, hvilket er max-effekten, hvis man kun har A2-kørekort, men den leverer stadig et rigtig god moment på 76 NM i droslet udgave fra den store 999 cm3 motor. Den lever naturligvis op til den gældende Euro 5 emissions standard.
Gasgivningen er styret kabelløst via ride-by-wire, som også giver mulighed for valg af 3 forskellige motorprogrammer (SDMS), så du kan tilpasse motorens trækkraft alt efter kørestil, vejrforhold og underlagets beskaffenhed. For at underbygge kontrollen endnu mere, har SUZUKI GSX-S950 også 3-trins traction control, som forebygger hjulspin under acceleration. Du har dermed Level 1, Level 2 og slået helt fra.
Som en del af designet i den nye æra, er SUZUKI GSX-S950 udstyret med to vertikalt monterede små men ekstremt skarpe LED-forlygter plus LED positions lys, som ikke bare ser hamrende godt ud i den minimalistiske front, men også lyser en mørk vej op som ikke set tidligere – nat er nærmest blevet til dag, og køreturen bliver bare endnu længere. Baglygten er også af LED-typen på GSX-S950, så du ikke kun kan se bedre, men også blive set bedre.
LCD-instrumenteringen med det rene, intuitive display gør alle tænkelige informationer let læselige og der kan nemt skiftes mellem de mange forskellige modes fra menu-knappen på venstre styrkontakt mens du kører.
Der er lagt vægt på komforten med bla. et bredt styr for maksimal kontrol, et komfortabelt sæde, en smal 19 liters med godt greb ved knæerne. Alt disse små finesser for at give god komfort og kontrol, når du tilbagelægger kilometervis af snoede asfaltveje på en rigtig street-racer.
Uanset hvilken omvej du vælger, giver den nye SUZUKI GSX-S950 med sikkerhed underholdning for hver en krone og et bredt smil på læben, der bliver meget svært at tørre af.
Vi har denne blå SUZUKI GSX-S950 M2 samt en i MATSORT, hvor du får 5 års garanti samt en sportsudstødning og noget andet fedt ekstraudstyr til en yders beskeden merpris – så vent ikke med at slå til.
Kort og godt; den nye SUZUKI GSX-S950 er et særdeles skarpt våben i 1000cc klassen – ikke uden grund. Storebroren SUZUKI GSX-S1000 været den mest købte 1000’er i Danmark de seneste 3 år. Med denne nye frække og prisstærke A2 maskine kan du godt se frem til at dreje nøglen og lade svingene forsvinde i sidespejlene.
Prøv den nye SUZUKI GSX-S950 hos BIKE STATION.
Se de mange flotte detaljer, opdateringer, videoer og modelspecifikt originalt tilbehør til storebroren SUZUKI GSX-S1000.
Total længde | 2.125 mm |
Total bredde | 810 mm |
Total højde | 1.080 mm |
Akselafstand | 1.460 mm |
Frihøjde | 140 mm |
Sædehøjde | 810 mm |
Egenvægt | 214 kg |
Motor type | 4-takt, 4-cylindret, vandkølet, DOHC |
Boring x slaglængde | 73,4 mm x 59,0 mm |
Motor volumen | 999 cm³ |
Kompressionsratio | 12,2:1 |
Brændstofsystem | Benzinindsprøjtning |
Tændingssystem | Elektronisk |
Transmission | 6-trins |
Affjedring for | Up-side-down, fjederforspændt, oiledæmper |
Affjedring bag | Link type, fjederforspændt, oiledæmper |
Kronrørsvinkel / efterløb | 25° / 100 mm |
Bremser for | Skivebremse dobbelt |
Bremser bag | Skivebremse |
Fordæk | 120/70ZR17M/C (58W), slangeløs |
Bagdæk | 190/50ZR17M/C (73W), slangeløs |
Tankindhold | 19,0 L |