Beskrivelse
Den nye SUZUKI GSX-S1000 er virkelig blevet finpudset og har nu fået endnu mere kant – bogstaveligt talt, og har fået mange nye features, som virkelig bringer den helt frem i feltet som en topmoderne sportsmotorcykel. Motoren er blevet opdateret, så den nu leverer endnu mere power både i mellemområdet og på toppen – nu med 152 Hk. Samtidig lever den op til gældende Euro 5 emissions standard.
Gearkassen har nu fået et fuldt elektronisk Bi-directional Quick Shift, der gør gearskift præcist og hurtigt både op og ned – helt uden brug af kobling eller ændring af gashåndtagets position. Selve gasgivningen er nu styret kabelløst via ride-by-wire, som også giver mulighed for valg af 3 forskellige motorprogrammer (SDMS), så du kan tilpasse motorens trækkraft alt efter kørestil, vejrforhold og underlagets beskaffenhed. For at underbygge kontrollen endnu mere, har SUZUKI GSX-S1000 også 5-trins traction control, som forebygger hjulspin under acceleration. Systemet kan ydermere slås helt fra.
Som en del af det nye design, er SUZUKI GSX-S1000 nu udstyret med to små men ekstremt skarpe LED-forlygter plus LED positions lys, som ikke bare ser hamrende godt ud i den minimalistiske front, men også lyser en mørk vej op som ikke set tidligere – nat er nærmest blevet til dag, og køreturen bliver bare endnu længere. Baglygte og blinklygter er også LED på GSX-S1000, så du ikke kun kan se bedre, men også blive set bedre.
LCD-instrumenteringen er ny, og det rene, intuitive display gør nu alle tænkelige informationer endnu mere læselige og der kan nemt skiftes mellem de mange forskellige modes fra menu-knappen på venstre styrkontakt mens du kører.
Komforten er også forbedret i forhold til forrige generation SUZUKI GSX-S1000. Styret er blevet lidt tykkere og 23 mm bredere for bedre kontrol, sædet er blevet mere komfortabelt, tanken er blevet smallere og samtidig 2 liter større – nu 19 liter og der er blevet bedre greb ved knæerne. Alt dette for at give endnu mere komfort og kontrol, når du tilbagelægger kilometervis af snoede asfaltveje.
Uanset hvilken omvej du vælger, giver den nye SUZUKI GSX-S1000 med sikkerhed underholdning for hver en krone og et bredt smil på læben, der bliver meget svært at tørre af.
SUZUKI GSX-S1000 fås I tre forskellige farver – ud over denne helt sorte er den også tilgængelig i en ny BLÅ/HVID og GRÅ/RØD.
Kort og godt; den nye SUZUKI GSX-S1000 er et særdeles skarpt våben i 1000cc klassen – ikke uden grund. SUZUKI GSX-S1000 været den mest købte 1000’er i Danmark de seneste 3 år. Med denne nye frække og kraftigt opdaterede maskine kan du godt se frem til at dreje nøglen og lade svingene forsvinde i sidespejlene.
Se de mange flotte detaljer, opdateringer, videoer og modelspecifikt originalt tilbehør til den nye SUZUKI GSX-S1000.
Total længde | 2.125 mm |
Total bredde | 810 mm |
Total højde | 1.080 mm |
Akselafstand | 1.460 mm |
Frihøjde | 140 mm |
Sædehøjde | 810 mm |
Egenvægt | 214 kg |
Motor type | 4-takt, 4-cylindret, vandkølet, DOHC |
Boring x slaglængde | 73,4 mm x 59,0 mm |
Motor volumen | 999 cm³ |
Kompressionsratio | 12,2:1 |
Brændstofsystem | Benzinindsprøjtning |
Tændingssystem | Elektronisk |
Transmission | 6-trins m. bi-directional quick-shift |
Affjedring for | Up-side-down, fjederforspændt, oiledæmper |
Affjedring bag | Link type, fjederforspændt, oiledæmper |
Kronrørsvinkel / efterløb | 25° / 100 mm |
Bremser for | Skivebremse dobbelt |
Bremser bag | Skivebremse |
Fordæk | 120/70ZR17M/C (58W), slangeløs |
Bagdæk | 190/50ZR17M/C (73W), slangeløs |
Tankindhold | 19,0 L |