Beskrivelse
SUZUKI DL650 V-Strom og DL650XT V-Strom er med god grund en af de mest købte adventure motorcykler på det danske marked. Cyklen er solidt gennemtestet af et hav af tilfredse motorcyklister, der over en lang årrække tilsammen har tilbagelagt mange tusinder af kilometer. Kørestilingen er helt uovertruffen, og man kan på behageligste vis fortsætte derudaf i timevis – kilometer for kilometer. Motoren er bundsolid og trækker jævnt op gennem registreret. Motorjournalister verden over kommer ofte med spørgsmålet efter kortere eller længere tests – ”Hvad mere har man brug for?!! ”Og dette spørgsmål er velbegrundet; SUZUKI DL650 V-Strom kan bruges til det meste: Hverdagsbrug til og fra arbejde uanset vejret. Sjove ture på snoede landeveje eller eventyr på grusveje. Helt perfekt til længere distancer uanset om man køre solo, med masser af oppakning eller med passager.
Se Suzuki’s officielle promotion video af Suzuki DL650 V-Strom.
Suzuki Tracktion Control System.
Suzuki Traction Control System.
Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i 3 forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition samt gearvalg om der er risiko for at miste traction. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt.
Modus 1 er tænk til hurtig kørsel med meget lidt systemhjælp, Modus 2 er tænkt som et decideret ”våd kørsel” program og i Modus 3 er traction systemet slukket helt.
ABS
Denne motorcykel er udstyret med ABS system. Systemet forhindrer bremserne i at blokere hjulene ved opbremsning. Via IMU systemet overvåges hjulenes hastighed 50 gange per omdrejning.
Bremsekraften doseres herefter indenfor 4 millisekunder, således at et hjul ikke blokerer med underlaget.
Suzuki Dual Throttle Valve
Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem.
Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.
Suzuki Easy Start system.
Denne motorcykel her Easy Start system. Systemet hjælper motorcyklen til at starte. Normalt holder køreren af en motorcykel fingeren på startknappen indtil motoren starter. Easy Start systemet gør at køreren kun skal trykke én gang på startknappen. Herefter kører startmotoren indtil motorcyklen starter.
Suzuki Low RPM Assist
Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.
Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.
Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.
MOTORTYPE | 4-takt. 2-cylindret. vandkølet DOHC, 90˚ V-Twin |
MOTORSTØRRELSE | 645 ccm |
BORING- OG SLAGLÆNGDE | 81×62,6 mm |
HK V/OMDREJNING | 71 (52kW) |
MOMENT V/OMDR. | 62/6.500 |
TRANSMISSION | 6-trins |
SÆDEHØJDE | 830 mm |
AKSELAFSTAND | 1560 mm |
FRIHØJDE | 175 mm |
BREMSER FOR | Dobbelt skive ABS |
BREMSER BAG | Enkelt skive |
DÆK FOR | 110/80R 19M/C 59V |
DÆK BAG | 150/70R 17M/C 69V |
TANKINDHOLD | 20 l |
KØREKLAR VÆGT | 213 kg |
FARVE | Sort og Grå |
EU NORM: | 24,4 km/l |