Suzuki GSX-S950 M2 Yoshimura

kr 119.999

FABRIKSNY 2022 MODEL

MONTERET UDSTYR
– Yoshimura R11 ECE godkendt titanium slip-on udstødning
– Bremse- og koblingsgrebbeskytter
– Yoshimura nummerpladeholder
– Refleks til nummerpladeholder

FINANSIERINGSFORSLAG
– Udbetaling kr. 24.000
– Månedlig ydelse kr. 1.095
– Variabel rente 2,99 %
– Løbetid 120 mdr.
– AOP efter skat 4,63 %

Kørekort kategori A-A2

Kategori:

Beskrivelse

Den helt nye Suzuki GSX-S950 har DNA fra den legendariske Suzuki GSX-R1000. Motoren er den samme men med lavere effekt og drejningsmoment end storebroren. Den fulde effekt er 95 Hk ved 7.500 omdr./min., og leverer et moment på hele 92 Nm. Motorstyringen i den nye Suzuki GSX-S950 er konstrueret så genialt, at din autoriserede Suzuki-forhandler kan uploade forskellige softwarepakker til ECU’en, således den kan ændres fra full-power eller drosles til kørekort kategori A2 eller den anden vej tilbage. I den droslede A2 version yder den 48 Hk og 76 Nm. Så uanset om du lige har fået A2 kørekort eller er rykket op i den store kategori A med ubegrænset effekt, så giver den nye Suzuki GSX-S950 med sikkerhed underholdning for hver en krone og et bredt smil på læben, der bliver meget svært at tørre af.

Med et nyt LCD display, som også sidder på Suzuki GSX-S1000S Katana, en ny og 2 liter større 19L benzintank end på den tidligere model GSX-S1000, fuld LED lyspakke, et knivskarpt design er der garanti for underholdning.

Suzuki GSX-S950 Yoshimura Edition leveres med en Yoshimura R11 slip-on udstødning i titanium, bremse- og koblingsgreb-beskyttere og nummerpladeholder, og fås I tre forskellige farver – ude over denne stilfulde matsorte farve er den også tilgængelig hvid/rød og blå.

Kort og godt; den nye Suzuki GSX-S950 sætter helt nye standarder – især for dem, der skal ud og have deres første motorcykel. Suzuki GSX-S950 er en kraftig videreudvikling Suzuki GSX-S1000, som med god grund har været den mest købte 1000’er i Danmark de seneste 3 år. Med denne nye smarte maskine kan du godt se frem til at dreje nøglen og lade svingene forsvinde i sidespejlene.

Prøv den nye Suzuki GSX-S950 hos BIKE STATION – den forventes i butikken i løbet af foråret 2022.

Ser præsentationsvideoen af den nye Suzuki GSX-S1000, og bliv voldsomt inspireret.

 

Suzuki Traction Control System
Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i 3 forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition samt gearvalg om der er risiko for at miste traction. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt.

Modus 1 er tænk til hurtig kørsel med meget lidt systemhjælp, Modus 2 er tænkt som et decideret ”våd kørsel” program og i Modus 3 er traction systemet slukket helt.

ABS
Denne motorcykel er udstyret med ABS system. Systemet forhindrer bremserne i at blokere hjulene ved opbremsning. Via IMU systemet overvåges hjulenes hastighed 50 gange per omdrejning.
Bremsekraften doseres herefter indenfor 4 millisekunder, således at et hjul ikke blokerer med underlaget.

 

Suzuki Clutch Assist System
SCAS er forkortelsen for Suzuki’s anti-hopping-kobling system. Koblingssystemet kaldes også for en ”slipper-kobling”. Koblingen forhindrer baghjulet i at blokkere ved nedgearing og hjælper derved baghjulet til konstant traction.

Suzuki Dual Throttle Valve
Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem.
Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.

Suzuki udstødning tuning.
Denne motorcykel er udstyret med ventiler i udstødningssystemet. Systemet kaldes SET, Suzuki Exhaust Tuning. Disse to ventiler som er monteret i forrørene mellem hhv. cylinder 1/4 og cylinder 2/3 er lukkede ved lave og mellem omdrejninger. Dette øger drejningsmoment i dette omdrejningsområde. Ved høje omdrejninger åbnes ventilerne. Herved reduceres udstødnings modtrykket og der opnås en effektøgning.

Suzuki Easy Start system.
Denne motorcykel her Easy Start system. Systemet hjælper motorcyklen til at starte. Normalt holder køreren af en motorcykel fingeren på startknappen indtil motoren starter. Easy Start systemet gør at køreren kun skal trykke én gang på startknappen. Herefter kører startmotoren indtil motorcyklen starter.

Suzuki Low RPM Assist
Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

EMotion Track TCS er et justerbart traction control system som kan tilpasses kørerens kørebanes beskaffenhed eller førerens præference. Systemet overvåger konstant baghjulets fart, gas position, krumtap position, gear position samt motorcyklens bevægelse. Herved kan systemet lynhurtigt reducere effekten når det forudser eller registrerer et tab af traction.

 

MOTOR
MOTORTYPE 4-takt, 4-cylindret, vandkølet, DOHC, FI
MOTORSTØRRELSE 999 ccm
BORING- OG SLAGLÆNGDE 73,4×59 mm
HK V/OMDREJNING 69kW @ 7,800rpm (95PS) / 35kW @ 6,100rpm (48PS)
MOMENT V/OMDR. 92 Nm @ 6.500 rpm / 76 Nm @ 3.250 rpm
TRANSMISSION 6-trins

 

CHASSIS
SÆDEHØJDE 810 mm
AKSELAFSTAND 1460 mm
FRIHØJDE 140 mm
BREMSER FOR Dobbelt skive ABS
BREMSER BAG Enkelt skive
DÆK FOR 120/70ZR17M/C (58W)
DÆK BAG 190/50ZR17M/C (73W)
TANKINDHOLD 19 l
KØREKLAR VÆGT 214 kg
FARVE Blå, Sort og Hvid