Beskrivelse
Over 3 årtier er der solgt mere end 1 million nye SUZUKI GSX-R modeller. Ikke kun på landevejen har den haft kæmpe succes. SUZUKI’s GSX-R1000 har siden 2001 vundet verdensmesterskabet i langdistance 11 gange samt 43 verdens- samt nationale-superbike mesterskaber. Denne SUZUKI GSX-R1000A er 6. og dermed nyeste generation af superbike-maskinen. Motorcyklen står som et produkt af SUZUKI-ingeniørernes professionalisme samt passion for at udvikle en motorcykel, som tilbyder brugervenlighed, holdbarhed og frem for alt performance. Den nye GSX-R1000R er den stærkest, hurtigste og den mest rendyrkede Suzuki GSX-R model nogensinde! SUZUKI GSX-R1000A M1 er efter vores mening den hidtil flotteste racer fra Suzuki, og den mangler helt sikkert heller ikke hestekræfter eller elektronik. Med hele 202 Hk til 202 Kg, bidirectional quickshift, 10-trins traction control kommer man virkelig fra land. Den store LCD-skærm giver et let overblik over alle parametre, og med Mode-knappen på venstre styr, scroller man hurtigt rundt i menuerne, når man har brug for at ændre settings undervejs. Selvom at mange tekniske løsninger kommer direkte fra MotoGP, er det som almindelig bruger lige til at gå til og forstå de nye elektroniske hjælpemidler. Per definition er den nye SUZUKI GSX-R1000A bygget til at fungere perfekt og pålideligt. Lige fra den optimerede aerodynamik til motorens lineære effekt til de forskellige drive modes (SDMS), så er alt bygget med brugervenlighed for øje, så alle kan blive bedre eller hurtigere GSX-R1000-kørere.
Suzuki GSX-R1000A fås ud over denne sølv/blå 100 års Anniversary Edition også i helt MATSORT.
Se og læs meget mere om SUZUKI GSX-R1000 på GLOBAL SUZUKI.
Total længde | 2.075 mm |
Total bredde | 705 mm |
Total højde | 1.145 mm |
Akselafstand | 1.420 mm |
Frihøjde | 130 mm |
Sædehøjde | 825 mm |
Egenvægt | 202 kg |
Motor type | 4-takt, 4-cylindret, vandkølet, DOHC |
Boring x slaglængde | 76,0 mm x 55,1 mm |
Motor volumen | 999,8 cm³ |
Kompressionsratio | 13,2:1 |
Brændstofsystem | Benzinindsprøjtning |
Tændingssystem | Elektronisk |
Transmission | 6-trins m. bi-directional quick-shift |
Affjedring for | Up-side-down, fjederforspændt, oiledæmper |
Affjedring bag | Link type, fjederforspændt, oiledæmper |
Kronrørsvinkel / efterløb | 23° / 95 mm |
Bremser for | Skivebremse dobbelt |
Bremser bag | Skivebremse |
Fordæk | 120/70ZR17M/C (58W), slangeløs |
Bagdæk | 190/50ZR17M/C (75W), slangeløs |
Tankindhold | 16,0 L |