Suzuki DL1050XTA M2 V-Strom Adventure+ Edition

kr 179.999

FABRIKSNY 2022 MODEL

Finansieringsforslag:
Udbetaling kr. 36.000
Månedlig ydelse kr. 1.527,-
Variabel rente 2,49%
Løbetid 120 mdr.
ÅOP efter skat 3,33%

Kategori:

Beskrivelse

Når asfalten ender, når den snor sig, eller når den åbner sig op foran dig, så er Suzuki DL1050XT V-Strom adventure-motorcyklen, du gerne vil sidde på.

Det nye design er en helt moderne nyfortolkning af de legendariske DR-Z Paris Dakar racere og DR Big-serien. Næbet som nu er synonymt med adventure-motorcykler – blev opfundet af Suzuki og så første gang dagens lys på DR-Z modellerne. Det nye design viderebringer denne tradition, men nu med et mere aggressivt og tidssvarende udtryk. Formen på tanken minder også om designen af ​​DR-Z modellerne.

Der er lagt særlig vægt på finishen af Suzuki DL1050XT V-Strom’s V-Twin motor. Med nye bolte, der afslutter udseendet, og ventildæksler, koblingsdæksel, generatordæksel og vandpumpehus som er lakeret i en raffineret bronze. Også indvendigt i motoren er der lavet forbedringer. Med nye knastaksler og nye individuelt elektronisk styrede gasspjældshuse, har motoren på Suzuki DL1050XT V-Strom ikke alene fået lidt flere hestekræfter, den trækker også mere jævnt og har fået et bedre moment.

Det nye look afsluttes af en ny rektangulær forlygte, en baglygte og sideblik, alle af LED typen.

 

 

Motion Track Brake System
Motion Track Brake System. På motorcyklen er der monteret en Inertial Mesurement Unit (IMU). Denne sensor registrere køretøjets bevægelse og kombinere disse værdier med for og baghjulets rotation. Dette gør ABS systemet meget mere intelligent og sikrer optimal bremsekraft ved i alle situationer.

Suzuki Tracktion Control System.
Suzuki Traction Control System.
Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i 3 forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition samt gearvalg om der er risiko for at miste traction. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt.

Modus 1 er tænk til hurtig kørsel med meget lidt systemhjælp, Modus 2 er tænkt som et decideret ”våd kørsel” program og i Modus 3 er traction systemet slukket helt.

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

Suzuki Low RPM Assist
Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.

EMotion Track TCS er et justerbart traction control system som kan tilpasses kørerens kørebanes beskaffenhed eller førerens præference. Systemet overvåger konstant baghjulets fart, gas position, krumtap position, gear position samt motorcyklens bevægelse. Herved kan systemet lynhurtigt reducere effekten når det forudser eller registrerer et tab af traction.

Suzuki Dual Throttle Valve
Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem.
Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.

Suzuki Clutch Assist System
SCAS er forkortelsen for Suzuki’s anti-hopping-kobling system. Koblingssystemet kaldes også for en ”slipper-kobling”. Koblingen forhindrer baghjulet i at blokkere ved nedgearing og hjælper derved baghjulet til konstant traction.

Suzuki Easy Start system.
Denne motorcykel her Easy Start system. Systemet hjælper motorcyklen til at starte. Normalt holder køreren af en motorcykel fingeren på startknappen indtil motoren starter. Easy Start systemet gør at køreren kun skal trykke én gang på startknappen. Herefter kører startmotoren indtil motorcyklen starter.

Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.

 

MOTOR
MOTORTYPE 4-takt. 2-cylindret. vandkølet DOHC, 90˚ V-Twin
MOTORSTØRRELSE 1037 ccm
BORING- OG SLAGLÆNGDE 100,0 x 66,0 mm
HK V/OMDREJNING 107
MOMENT V/OMDR. 100 Nm / 6.000
TRANSMISSION 6-trins gearkasse

 

CHASSIS
SÆDEHØJDE 850 mm
AKSELAFSTAND 1555 mm
FRIHØJDE 165 mm
BREMSER FOR Dobbeltskive 310 mm
BREMSER BAG Skive 260 mm
DÆK FOR 110/80R19 M/C 59V
DÆK BAG 150/70R17 M/C 69V
TANKINDHOLD 20 liter
KØREKLAR VÆGT 247 kg
FARVE Sort/grå, Sort/guld
EU NORM: 20,8 km/l

Du kunne også være interesseret i...