Suzuki DL 1050 XT V-Strom Adventure+ Edition

kr 186.999

FABRIKSNY 2020 MODEL

Finansieringsforslag
Udbetaling kr. 37.400
Månedlig ydelse kr. 1.578,-
Variabel rente 2,49%
Løbetid 120 mdr.
ÅOP efter skat 3,23%

ADVENTURE+ EDITION
-Varmehåndtag
-Alu topbox 38L
-Alu sidetaskesæt, samlet 74L
-Box/tasker i sølv eller sort
-5 års Garanti

Kategori:

Beskrivelse

DESIGN
Det nye design er en helt moderne fortolkning af stilen fra de legendariske DR-Z Paris Dakar racere
og DR Big-serien. Næbbet – nu synonymt med adventure-motorcykler – blev opfundet af Suzuki of vist
første gang på DR-Z modellerne. Det nye design fremhæver denne tradition med et mere aggressivt
udtryk. Formen på tanken minder også om designen af ​​DR-Z modellerne.

Der er lagt særlig vægt på finishen af V-Twin motoren. Med nye bolte, der afslutter udseendet.
Topstykker, koblingshuse, generatorhuse og vandpumpehuse som er farvet raffineret bronze.

Det nye look afsluttes af en ny rektangulær forlygte, en baglygte og sideblik, alle af LED typen.

ELEKTRONIK
V-Strom 1050XT er udstyret med det nye intelligente styresystem fra Suzuki (SIRS), som har til formål
at forbedre hele køreoplevelser, fra komfort til sportslig kørsel.

Det nye ride-by-wire system giver gashåndtaget en naturlig, lineær fornemmelse samtidig med at kørsel
ved lav hastighed forbedres med en stabil motorgang. Ride-by-wire systemet er en del af Controller
Area Network (CAN ) systemet. Dette er et sammenkoblet informationsnetværk, der erstatter standard
kabler. Formålet er at reducere antallet af kabler og fremme hurtigere transmission af data. En ny Initial
Measuring Unit (IMU) fra Bosch er en del af dette integrerede system. Den kompakte IMU enhed
analyserer konstant motorcyklens bevægelser, den registrerer motorcyklens hældning samt
fremad/bagud/op og ned – bevægelser. Disse sammenholdes med acceleration og bremsning.

Oplysningerne fra IMU’en hjælper og opdaterer Motion Track ABS bremse systemet med at overvåge
og beregne den optimale bremsekraft. Systemet kan fordele bremsekraften på både for og bagaksel for
at opnå den optimale fordeling af bremsekraften i alle situationer. Systemet hjælper således føreren i
tilfælde af pludselig bremsning fx midt i et sving, hvor systemet giver føreren mulighed for at forblive på
kurs og undgå farlige situationer.

ABS systemets følsomhed kan indstilles efter vejbelægningen og kørselsforholdene.

Systemet inkluderer også et hill-hold-assist system. Systemet låser automatisk bagbremsen ved
standsning på hældende underlag og holder derved bremsen – uden at bremsegrebet behøver at blive
trukket. Systemet låser automatisk bremsen op ved igangsætning. Dette er en stor hjælp ved kørsel i
kupperet terræn – især ved kørsel med passagerer og eller meget oppakning.
Systemet inkluderer en helt ny funktion – Fartpilot. Denne funktion aktiveres enkelt via trykknap på
styret.
Et tre-mode traktionskontrolsystem erstatter det gamle system og kan deaktiveres. Chaufføren kan
vælge et af de tre køreprogrammer som ændrer gas respons, mens samme maksimale effekt
opretholdes.
Den nye V-Strom er udstyret med den nyeste version af Low RPM Assist samt Easy Start systemet (ét
enkelt tryk på startknappen).

MOTOR OG YDELSE
Den opdaterede 90° V-Twin på 1037ccm i V-Strom 1050, som nu lever op til Euro5, giver mere effekt
end i V-Strom 1000. Den linære effektøgning på 7%, til 107 HK, giver en mere fleksible karakter som
gør motorcyklen enklere at køre og dermed lettere at bruge.

CHASSIS – stellet.
Aluminiumstellet i den nye V-Strom 1050 er let, slank og kompakt. Det gør den nye V-Strom 1050 let at
håndtere i alle situationer. Dens slanke design gør det muligt for føreren at sidde behageligt og bidrager
til V-Stromens gode køreegenskaber.

En fuldt justerbar 43 mm KYB up-side-down gaffel samt bag støddæmper sikrer optimal komfort og
sikre køreegenskaber. De forreste radial monterede TOKICO bremser med 310 mm skiver samt
TOKICO bagbremser sikrer optimal bremsekraft i alle situationer.

Styret er stift og let, og ergonomien er blevet forbedret både i siddende og stående position. De nye
fodhvilere er mere robuste og vil fungere fint under terrænkørsel.

DL1050XT er udstyret med flotte egerhjul med fælge af aluminium som er stabile under alle
kørselsforhold. Fælgene er udstyret med Bridgestone Battlax Adventure A41 dæk.

ERGONOMI
Ved udviklingen af V-Strom 1050XT blev der især lagt vægt på praktiske egenskaber. Således er
førersædet højdejusterbart (820-870mm). Vindskærmen er ligeledes justerbar, i 11 stillinger, og udsat
for talrige tests i vindtunnel for at sikre optimal vindbeskyttelse og minimal turbolens – uanset kørerens
størrelse. Standardudstyr som centralstøtteben og håndtagsbeskyttere sikrer sammen med
vindskærmen optimal komfort.
En ny LCD-skærm viser alle nødvendige oplysninger. Skærmen er både enkelt og intuitivt at betjene.
Et USB- stik, der er placeret til venstre for skærmen, gør det nemt at oplade elektroniske enheder. Et
12V DC-stik er også placeret under passagersædet.

Brændstoftanken med en kapacitet på 20 liter tilbyder en rækkevidde på mere end 400 km mellem hver
tankning, baseret på et gennemsnitligt brændstofforbrug på 20,41 km/l (WLTP-standarder).

TILBEHØR
Først og fremmest vil vi anbefale dig at kigge nøje på vores udstyrsmodel Adventure+.

Skulle du være interesseret i endnu mere udstyr vil et komplet originalt tilbehørsprogram være
tilgængeligt til din nye V-Strom 1050XT.

Du kunne også være interesseret i...